Pristup marketima
Usavršavanje, umrežavanje i marketi
U okviru specifičnog cilja da osposobi evropske audiovizuelne operatere da rade i stvaraju transnacionalno dva prioriteta MEDIA potprograma uključuju:
- Povećanje kapaciteta audiovizuelnih operatera da razvijaju evropska dela koja imaju potencijal za evropsko prikazivanje i da omogućava evropske i internacionalne koprodukcije uključujući i one sa televizijskim emiterima.
- Pruži podršku poslovnim razmenama kroz olakšavanje pristupa marketima i inovativnim poslovnim alatima koji omogućavaju audiovizuelnim oepraterima da povećaju vidljivost svojih projekatana evropskim i internacionalnim marketima.
Ovaj konkurs pruža podršku projektima koji omogućavaju pristup marketima koji se dešavaju kako u zemljama koje učestvuju u MEDIA potprogramu tako i u zemljama koje nisu deo potprograma. Pristup marketima ima za cilj da pospeši poslovnu razmenu koja će doprineti evropskoj/internacionalnoj dimenziji i efektivnosti postojećih velikih filmskih marketa ali i da poveća uticaj onih manjih inicijativa. Takođe, konkurs podržava uspostavljanje inovativnih načina koji koriste digitalne tehnologije i koji povećavaju vidljivost profesionalaca i audiovizuelnih dela poreklom iz zemalja niskog produkcijskog kapaciteta. Kroz konkurs Pristup marketu, MEDIA potprogram teži da razvija mreže i da poveća broj evropskih koprodukcija kako bi se postigla veća raznolikost u talentima i izvorima finansiranja. Konkurs takođe doprinosi kompetativnosti i cirkulaciji evropskih audiovizuelnih dela na međunarodnom tržištu
Ko može da konkuriše
Na ovaj konkurs mogu da konkurišu pravna lica (privatne kompanije, neprofitne organizacije, udruženja, dobrotvorne ustanove, fondacije, opštinska i gradska veća) koja su osnovana u jednoj od zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu i koja se nalaze u potpunom ili većinskom vlasništvu osoba koje su državljani ovih zemalja.
Aktivnosti koje se podržavaju
Biće razmatrani samo projekti koji su namenjeni profesionalcima i koji jasno demonstriraju uticaj na promociju i cirkulaciju evropskih audiovizuelnih dela i profesionalaca.
Aplikanti moraju jasno da demonstriraju mehanizme koji će omogućiti veću geografsku raznolikost audiovizuelnih dela i profesionalaca koji učestvuju u aktivnostima i da opišu njihove rezultate i uticaje na međunarodnu rasprostranjenost evropskog filma kao i međunarodnih filmova u Evropi.
Evropsko audiovizuelno delo je delo ili projekat (TV, kinematografsko delo ili video igra) koje potiče iz zemlje koja učestvuje u MEDIA potprogramu i koje je producirano od strane aktera koji su registrovani u zemlji MEDIA potprograma.
Akcija 1: Pristup marketima za evropske profesionalce
U okviru ove kategorije podrška je namenjena projektima koji unapređuju uslove koji određuju pristup evropskih profesionalaca projektima i delima profesionalnim sajmovima u i van zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu koa što su koprodukcijske i finansijske inicijative i događaji i/ili sajmovi za završena dela. Finansijska podrška ne može biti tražena za pokrivanje troškova odlaska na pomenute događaje.
Akcija 2: B2B promotivne aktivnosti evropskih dela
U okviru ove kategorije podrška je namenjena aktivnostima koje predviđaju promotivne aktivnosti i organizaciju panevropskih mreža organizacija koje predstavljaju najmanje 15 MEDIA zemalja sa ciljem olakšavanja distribucije i prometa evropskog audiovizuelnog i/ili kinematografskog dela i umrežavanja evropskih profesionalaca.
Podržavaju se aktivnosti za uspostavljanje i pokretanje promotivnih inicijativa i platformi sa ciljem ostvarivanja inovativnih načina i novih biznis modela za distribuciju i objavljivanje evropskih AV dela. Aktivivnosti treba da podstiču umrežavanje i razmenu informacija i dobrih praksi između AV profesionalaca kao i cirkulaciju evropskih dela na međunarodnom nivou na svim platformama i u svim formatima.
Aktivnoati moraju biti koordinisane od strane grupe koju čine najmanje 3 partnera iz 3 različite MEDIA zemlje.
Budžet i dostupna sredstva
Ukupni budžet opredeljen za kofinansiranje projekata procenjuje se na 6.8 miliona evra.
Finansijska podrška EU ne može biti veća od 60% za projekte u okviru kojih se aktivnosti dešavaju u zemljama koje učestvuju u MEDIA potprogramu i veća od 80% za projekte u okviru kojih se aktivnosti dešavaju u zemljama koje ne učestvuju u MEDIA potprogramu.