Podrška prodajnim zastupnicima
Distribucija
U okviru ovog programa podržava se distribucija nenacionalnih evropskih filmova kroz bioskopsku distribuciju i distribuciju pomoću svih ostalih platformi, kao i aktivnosti na planu međunarodne prodaje, a posebno titlovanje, sinhronizovanje i izrade zvučnog zapisa audiovizuelnih dela.
Ovaj konkurs podržava transnacionalnu distribuciju evropskih filmova tako što na osnovu prethodnog uspeha na tržištu pruža podršku prodajnim zastupnicima da reinvestiraju za nove nenacionalne evropske filmove.
Ko može da konkuriše
Na ovaj konkurs mogu da apliciraju evropski prodajni zastupnici koji su osnovani kao pravno lice. Kompanija mora biti osnovana u jednoj od zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu i mora biti u većinskom vlasništvu osoba koje su državljani/ke ovih zemalja.
Evropski prodajni zastupnik je kompanija koja nastupa kao posrednik između producenta i distributera ili drugih kupaca u inostranstvu i koji se specijalizovao za komercijalnu eksploataciju filma kroz marketing i prodaju distribucijskih prava.
Prodajni zastupnik mora biti ovlašćen od strane producenta u vidu ugovora. Ovaj ugovor smatraće se međunarodnim kupoprodajnim ugovor samo u slučaju da obezbeđuje pravo prodajnom zastupniku da prodaje film u najmanje 10 zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu.
Aktivnosti koje se podržavaju
Program podrške prodajnim zastupnicima ima dve faze.
- Faza generisanja potencijalnih sredstava: potencijalni fond određuje se na osnove međunarodnog prodajnog uspeha kompanije u referentnim godinama (2013-2017)
- Faza reinvesticije: sredstva iz generisanog fonda mogu se reinvestirati na sledeći način:Modul 1: minimalna garancija ili avansno plaćanje za međunarodna prodajna prava za nove nenacionalne evropske filmove.
Modul 2: tržišna promocija i marketing za nove nenacionalne evropske filmove.
Film mora ispuniti sledeće kriterijume:
- Mora biti igrani film (što obuhvata i animirane filmove) ili dokumentarni film, u trajanju od najmanje 60 minuta;
- Prvi kopirajt tog filma mora biti najranije iz 2013. godine;
- Ne sme imati alternativni sadržaj (opere, koncerti, performansi itd.), reklamni, pornografski ili rasistički materijal i ne sme propagirati nasilje;
- Moraju ga većinski proizvesti producent ili producenti osnovani u zemljama koje učestvuju u potprogramu MEDIA (da bi se smatrali stvarnim producentima, produkcione kuće moraju na špici filma biti označene kao takve); u obzir prilikom utvrđivanja ko je stvarni producent filma mogu biti uzeti i drugi elementi, kao što su kreativna kontrola, vlasništvo nad pravima emitovanja i udeo u profitu;
- Mora biti proizveden uz znatno učešće profesionalaca koji su državljani/stalno nastanjeni u zemljama učesnicama potprograma MEDIA; „znatno učešće” definiše se na onovu tabele za bodovanje koja se nalazi u Detaljnom uputstvu za apliciranje
Pod međunarodnom prodajom podrazumeva se svaka komercijalna aktivnost osmišljena da promoviše i proda pravo na eksploataciju kinematografskog dela na tržištu, pre svega bioskopskim distributerima. Takođe, svaka aktivnost koja je osmišljena da privuče pažnju šire publike na film u svrhu eksploatacije putem bioskopskog prikazivanja.
Projekat može trajati 24 meseca.
Budžet i dostupna sredstva
Ukupni budžet opredeljen za kofinansiranje projekata procenjuje se na 2,6 miliona evra.
Taj iznos zavisi od raspoloživosti novčanih sredstava nakon što budžetski organi usvoje budžet za 2019. godinu.
Odobreni finansijski doprinos EU ne može biti veći od 60% ukupnih prihvatljivih troškova u fazi
Agencija zadržava pravo da ne raspodeli sva raspoloživa finansijska sredstva.