Mreže bioskopa
Usavršavanje, umrežavanje i marketi
Cilj ovog programa jeste da podrži transnacionalnu cirkulaciju evropskih audiovizuelnih dela kroz pružanje podrške mrežama bioskopa.
Ovaj konkurs namenjen je mrežama bioskopa sa idejom da:
- Pruži podršku vlasnicima bioskopa i kinooperaterima da prikazuju značajni broj evropskih nenacionalnih filmova.
- Doprinese razvoju interesovanja publike za nenacionalne filmove kroz edukativne i promotivne aktivnosti koje su namenjene mladima.
- Pruži pomoć bioskopima da prilagode svoje strategije okruženju koje se ubrzano menja uključujući uvođenje i promociju inovativnih pristupa kada je reč o njihovoj ponudi, interakciji sa publikom i potencijalnim partnerstvima sa drugim akterima iz filmske industrije.
- Podstakne razmenu znanja i dobrih praksi među članicama mreže
- Doprinese razvoju kulturnih politika koje se tiču filmske industrije i to tako što podstiče širenje rezultata aktivnosti mreže i na druge bioskope koji nisu deo iste.
Očekivani rezultati ovog konkursa jesu:
- Povećano prikazivanje evropskih nenacionalnih filmova
- Razvoj nove, mlade publike
- Povećana kompetativnost evropskih bioskopa.
Ko može da konkuriše
Ovaj konkurs otvoren je za mreže bioskopa. Bioskopska mreža definisana je kao grupa evropskih nezavisnih bioskopa koja kroz posredovanje pravno osnovanog koordinacionog tela razvija zajedničke aktivnosti u oblasti prikazivanja i promocije evropskih filmova. Ovo koordinaciono telo treba da osigura funkcionisanje komunikacije i informativnog sistema među bioskopima. Da bi bila prihvatljiva mreža bioskopa mora da representuje najmanje 100 bioskopa koji dolaze iz najmanje 20 zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu.
Evropski nezavisni bioskop je kompanija, udruženje ili organizacija sa jednom ili nekoliko bioskopskih sala osnovan u nekoj od zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu i koji funkcioniše pod istim imenom kao pravni subjekt. Prikazivanje filmova treba da bude primarna aktivnost subjekta ili posebnog odeljenja u okviru istog.
Mreža kao i bioskopi koji učestvuju u istoj moraju biti u potpunom ili većinskom vlasništvu osoba koje su poreklom iz zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu.
Da bi učestvovali u mreži, evropski nezavisni bioskopi moraju:
- Da budu premijerni bioskopi (koji premijerno prikazuju evropske filmove i to u period od 12 meseci nakon nacionalne premijere). Oni bioskopi koji posvećuju 30% svojih projekcija retrospektivama ili ponovnom prikazivanju nekih filmova su takođe prihvatljivi.
- Da su otvoreni za javnost najmanje šest meseci.
- Da naplaćuju ulaznice.
- Da imaju barem jednu bioskopsku salu i 70 sedišta.
- Da imaju najmanje 300 projekcija na godišnjem nivou u slučaju jedne sale i 520 projekcija u slučaju bioskopa sa više sala (za bioskope koji rade najmanje 6 meseci tokom godine) i najmanje 30 projekcija po mesecu tokom leta / bioskope na otvorenom (za bioskope koji rade manje od 6 meseci tokom godine).
- Koji su imali najmanje 20000 posetioca u predhodnih 12 meseci.
Da bi kao grupa ispunili zadate kriterijume, različiti bioskopima može biti dozvioljeno da objedine svoje rezultate. Okolnosti pod kojima je ovo urađeno moraju biti jasno objašnjene u aplikacionom formularu.
Aktivnosti koje se podržavaju
Mreže bioskopa treba da omoguće sledeće aktivnosti:
- Umrežavanje: informacije, animaciju i komunikaciju
- Dodeljuju finansijsku pomoć bioskopima koji učestvuju u mreži da implementiraju sledeće aktivnosti:
- Aktivnosti koje imaju za cilj prikazivanje i promociju evropskog filma;
- Obrazovne aktivnosti koje za cilj imaju podizanje svesti među mladim posetiocima bioskopa;
- Promotivne i marketinške aktivnosti u saradnji sa drugim distribucijskim platformama.
Naduže trajanje projekta jeste 12 meseci.
Prihvatljive su samo aktivnosti koje se dešavaju u zemljama koje učestvuju u MEDIA potprogramu.
Da bi bio prikazivan film mora biti u skladu sa sledećim kriterijumima:
- Mora da bude fikcija (uključujući i animirane filmove) ili dokumentarac u minimalnom trajanju od 60 minuta;
- Ne sme da sadrži alternativni sadržaj (operu, koncerte, performanse), reklame, pornografski ili rasistički sadržaj;
- Moraju ga većinski proizvesti producent ili producenti osnovani u zemljama koje učestvuju u potprogramu MEDIA (da bi se smatrali stvarnim producentima, produkcione kuće moraju na špici filma biti označene kao takve); u obzir prilikom utvrđivanja ko je stvarni producent filma mogu biti uzeti i drugi elementi, kao što su kreativna kontrola, vlasništvo nad pravima emitovanja i udeo u profitu;
- Mora biti proizveden uz znatno učešće profesionalaca koji su državljani/stalno nastanjeni u zemljama učesnicama potprograma MEDIA; „znatno učešće” definiše se na onovu tabele za bodovanje koja se nalazi u Detaljnom uputstvu za konkurisanje
„Nacionalni”/„nenacionalni” evropski film:
Evropski filmovi se smatraju „nacionalnima” u zemlji učesnici potprograma MEDIA u čijoj proizvodnji su najvećim delom učestvovali državljani te zemlje, odnosno lica sa stalnim boravkom u toj zemlji. U svim drugim zemljama oni se moraju smatrati „nenacionalnim” filmovima.
Kriterijumi za ocenjivanje projekta:
|
Kriterijum |
Definicija |
Maksimalan broj poena |
1 |
Relevantnost i evropska vrednost projekta |
Strategija umrežavanja da bi se dostigao generalni cilj programa uključujući i definisiju dugoročnih i kratkoročnih ciljeva. Po ovom kriterijumu će se takođe procenjivati kvalitet pristupa u monitorisanju dostizanja ovih ciljeva i to rep svega kroz određivanje indikatora uspešnosti. |
35 |
2 |
Kvalitet sadržaja i aktivnosti |
Efikasnost predviđenih aktivnosti i njihovo uklapanje u generalnu strategiju mreže. |
20 |
3 |
Širenje rezultata projekta, uticaj i održivost |
Pristup mreže komunikaciji, diseminaciji i razmeni aktivnosti, rezultata, znanja i najboljih praksi unutar mreže ali i van nje. |
40 |
4 |
Kvalitet projektnog tima i konzorcijuma |
Uticaj vođenja mreže, njenog menadžmenta i prganiozacije na efektivnu implementaciju aktivnosti i strategije mreže. |
5 |
Budžet i dostupna sredstva
Ukupni budžet opredeljen za kofinansiranje projekata procenjuje se na 10.9 miliona evra.
Biće odabran i podržan samo jedan korisnik, odnosno samo jedna mreža bioskopa.
Finansijska podrška EU ne može biti veća od 50% ukupno prihvatljivih troškova.
Dokumenta
Pre nego što konkurišete neophodno je pažljivo pročitati sva uputstva vezana za konkurs na sledećoj internet adresi:
https://eacea.ec.europa.eu/creative-europe/actions/media_en
Aplikacioni paket se pre isteka roka za podnošenje projekta treba podneti Evropskoj komisiji.
Aplikacioni paket treba da sadrži sledeću dokumentaciju:
Aneks I: Aplikacioni formular
Aneks II: Budžet
Aneks III: Deklaracija o časti
Aneks IV: Formular o finansijskom kapacitetu
Aneks V: Statistika mreže i razvoj