Automatska podrška
Distribucija
U okviru cilja da promoviše transnacionalni promet evropskih audiovizuelnih dela, potprogram MEDIA pruža podršku bioskopskoj distribuciji podržavajući marketing, brendiranje, distribuciju i izlaganje audiovizuelnih dela. MEDIA potprogram uspostavio je sistem za podršku distribucije nenacionalnih evropskih filmova kroz bioskopsku distribuciju i distribuciju pomoću svih ostalih platformi, kao i za aktivnosti na planu međunarodne prodaje, a posebno titlovanja, sinhronizovanja i izrade zvučnog zapisa audiovizuelnih dela.
Cilj programa Automatske podrške jeste podsticanje i podržavanje šire, transnacionalne distribucije novih evropskih filmova kroz obezbeđivanje finansijske podrške distributerima i prodajnim zastupnicima na osnovu rezultata koje su postigli na tržištu u predhodnoj godini, kako bi ta finansijska sredstva iskoristili za reinvestiranje u nove nenacionalne evropske filmove.
Program Automatske podrške takođe teži podsticanju razvoja veza između sektora produkcije i sektora distribucije, čime bi se poboljšao konkurentski položaj nenacionalnih evropskih filmova i konkurentnost evropskih distributera.
Ko može da konkuriše
Akcija 1: podrška distributerima
Podnosioci aplikacija moraju biti evropska filmska/bioskopska distributerska preduzeća.
Pod evropskim preduzećem podrazumeva se da se isto nalazi u većinskom vlasništvu državljana zemalja koje učestvuju u MEDIA potprogramu i da je registrovano u jednoj od tih zemalja.
Filmski/bioskopski distributer dužan je da ispuni sledeće kriterijume:
- Da bude vlasnik prava na bioskopsku distribuciju filma u zemlji o kojoj je reč;
- Da organizuje bioskopsku distribuciju filma u toj zemlji (utvrđuje datume emitovanja, planira, kontroliše i sprovodi distributivnu i promotivnu kampanju);
- Neposredno plaća povezane troškove distribucije;
- Da je registrovan za poslove bioskopske distribucije i da ostvaruje takvo poslovanje (tj. da angažuje odgovarajuće osoblje) u zemlji za koju se traži odobravanje granta.
Digitalna distribucija uživa podršku ako ispunjava uslove minimalnog kvaliteta (=1,3 K). To isključuje DVD, DVIX, Digital Beta ili bilo kakvu drugu podršku ako je rezolucija manja od 1,3K na kopiji ili verziji filma za bioskopsko prikazivanje.
Akcija 2: podrška prodajnim zastupnicima
Podnosilac zahteva mora biti evropski agent za prodaju.
Evropska kompanija koja deluje kao posrednik za producenta, a specijalizovana za komercijalnu eksploataciju filma marketingom i licenciranjem filma distributerima ili drugim kupcima u inostranstvu. Prodavača mora imenovati producent svakog filma koji je deklariran ili podržan putem pismenog ugovora ili sporazuma. Ugovor / sporazum potpisan između prodajnog agenta i producenta smatraće se međunarodnim kupoprodajnim ugovorom / sporazumom samo ako predviđa pravo prodajnog agenta da film proda u najmanje 10 zemalja koje učestvuju u podprogramu MEDIA.
Aktivnosti koje se podržavaju
Da bi se generisao potencijalni fond za reinvesticiju film mora da ispunjava sledeće uslove:
- Mora biti igrani film (što obuhvata i animirane filmove) ili dokumentarni film, u trajanju od najmanje 60 minuta;
- Prvi kopirajt tog filma mora biti najranije iz 2016. godine;
- Ne sme imati alternativni sadržaj (opere, koncerti, performansi itd.), reklamni, pornografski ili rasistički materijal i ne sme propagirati nasilje;
- Moraju ga većinski proizvesti producent ili producenti osnovani u zemljama koje učestvuju u potprogramu MEDIA (da bi se smatrali stvarnim producentima, produkcione kuće moraju na špici filma biti označene kao takve); u obzir prilikom utvrđivanja ko je stvarni producent filma mogu biti uzeti i drugi elementi, kao što su kreativna kontrola, vlasništvo nad pravima emitovanja i udeo u profitu;
- Mora biti proizveden uz znatno učešće profesionalaca koji su državljani/stalno nastanjeni u zemljama učesnicama potprograma MEDIA; „znatno učešće” definiše se na onovu tabele za bodovanje koja se nalazi u Detaljnom uputstvu za konkurisanje
- Film mora da ima ISAN ili EIDR broj
„Nacionalni”/„nenacionalni” evropski film:
Evropski filmovi se smatraju „nacionalnima” u zemlji učesnici potprograma MEDIA u čijoj proizvodnji su najvećim delom učestvovali državljani te zemlje, odnosno lica sa stalnim boravkom u toj zemlji. U svim drugim zemljama oni se moraju smatrati „nenacionalnim” filmovima.
Program Automatske podrške ima dve faze.
- Generisanje potencijalnog fonda
Potencijalni fond srazmeran je broju naplaćenih ulaznica za „nenacionalne” evropske filmove koje je podnosilac aplikacije distribuirao u referentnoj godini (godina koja prethodi objavljenom pozivu za podnošenje projekta). Finansijska podrška se određuje po filmu, a iznosi su fiksirani i prilagođeni su različitim zemljama.
Da bi bile prihvatljive, ulaznice moraju ispunjavati sledeće kriterijume:
- Moraju biti prodate između 1. januara i 31. decembra referentne godine;
- Normalna cena ulaznice stvarno je plaćena relevantnom prikazivaču (uključujući sve specijalne ponude ili ulaznice s popustom), ali izričito isključujući sve one ulaznice za koje ništa nije plaćeno;
- Moraju biti jasno prepoznatljive i moraju ih overiti nacionalni centri (national correspondents) koje odrede zemlje članice;
- Moraju ih prijaviti podnosioci aplikacija koji su prihvatljivi u zemlji;
- Filmovi moraju biti prihvatljivi „nenacionalni” evropski filmovi.
Nisu prihvatljive ulaznice za grupnu ili klubsku predstavu koje nisu pojedinačno naplaćene.
2. Faza reinvestiranja
Za Akciju 1 - podrška distributerima
Finansiranje filma:
- koprodukcija prihvatljivih nenacionalnih evropskih filmova (tj. filmova koji na dan prijave za reinvestiranje još nisu završeni);
- sticanje prava na distribuciju, na primer, putem minimalnih garancija, prihvatljivih nenacionalnih evropskih filmova;
- Promocija i oglašavanje: puštanje prihvatljivih nenacionalnih evropskih filmova (troškovi promocije i reklamiranja, digitalizacije i transkodiranja).
Troškovi vezani za finansiranje filmova mogu biti prihvatljivi do 75% ukupnog budžeta za direktne investicije.
Akcija 2 - Podrška prodajnim agentima
- Finansiranje filma: minimalne garancije ili avansi plaćeni za međunarodna prava prodaje na prihvatljive nenacionalne evropske filmove;
- Promocija i oglašavanje: promocija, marketing i oglašavanje na tržištu prihvatljivih nenacionalnih evropskih filmova.
Troškovi vezani za finansiranje filmova mogu biti prihvatljivi do 75% ukupnog budžeta za direktne investicije.
Budžet i dostupna sredstva
Iznos finansijskog doprinosa koji će biti dodeljen utvrđuje se u okvirima raspoloživih budžetskih resursa i uz vođenje računa o troškovima i prirodi svake predložene aktivnosti.
Generisanje potencijalnog fonda: ukupni godišnji iznos finansijskih sredstava koja može koristiti svaki distributer utvrđuje se na osnovu plaćenih ulaznica za prihvatljive „nenacionalne” evropske filmove koje je naplatio distributer u referentnoj godini.
Ako je reč o reinvestiranju, iznos finansijskih sredstava koji se dodeljuje svakom preduzeću utvrđuje se u odnosu na troškove i prirodu svake predložene aktivnosti reinvestiranja (produkcija, distribucija, minimalne garancije i troškovi promocije i oglašavanja) uz vođenje računa o raspoloživosti sredstava u Fondu.