Pet filmova podržanih od strane EU u trci za Oskara

Pet filmova koji su podržani od strane programa MEDIA Kreativna Evropa takmičiće se ove godine na 91. ceremoniji dodele Akademijinih nagrada, koja se održava u nedelju 24. februara. Prethodnih godina, brojni filmovi podržani od strane MEDIA programa osvojili su Oskara, između ostalih „Zovi me svojim imenom“ (Call me by your Name), „Ljubav“ (Amour), „Velika lepota“ (La Grande Bellezza), „Saulov sin“ (Son of Soul) i „Milioner sa ulice“ (Slumdog Millionnaire).

Pet filmova podržanih od strane EU nominovani su za Oskara 2019. godine. Filmovi koje finansira EU ponovo su prisutni u različitim kategorijama. Film „Omiljena“ („The Favorite) u režiji Jorgosa Lantimosa nominovan je u čak deset kategorija, uključujući najbolju film, najbolju glumicu (za Oliviju Kolman), najbolju režiju, najbolju sporednu žensku ulogu (Ema Stoun i Rejčel Vajs) i najbolji originalni scenario. Film je dobio MEDIA podršku za razvoj pojedinačnih projekata u iznosu od 50.000 evra.

„Hladni rat“ (Cold War) Pavela Pavlikovskog nominovan je u tri kategorije, za najbolju režiju, najbolju fotografiju i najbolji film na stranom jeziku. Ova poljsko-francusko-britanska koprodukcija podržana je od strane MEDIA programa sa 1.148.699 evra, uglavnom za distribuciju u više od 26 zemalja.

Još jedan naslov nominovan za najbolji film na stranom jeziku je „Delo bez autora“ (Never Look Away) Florijana Henkela fon Donersmarka koji je podržan od strane MEDIA programa sa 4.594 evra za distribuciju u Portugaliji.

„Border“ Alija Abasija nominovan je u kategoriji za šminku i frizuru. Ova dansko-švedska koprodukcija podržana je od strane MEDIA programa sa 669.707 evra, pretežno za distribuciju u 28 zemalja.

Poslednje, ali ne i najmanje važno, film „The Wife“ nominovan je za najbolju glavnu glumicu za ulogu Glen Klouz. Ovaj film Bjerna Rungea podržan je za Razvoj grupnih projekata od strane MEDIA programa sa 40.000 evra i za distribuciju u Belgiji i Holandiji sa 55.930 evra.

Ovih pet filmova, podržanih od strane programa MEDIA Kreativna Evropa sa preko 1,9 miliona, imaju ukupno 16 nominacija na ovogodišnjoj trci za Oskara.

Program MEDIA  Kreativna Evropa podstiče razvoj evropskog audiovizuelnog sektora, uključujući filmsku, dokumentarnu, televizijsku, i industriju video-igara. Program obezbeđuje finansijska sredstva za razvoj, promociju i distribuciju evropskih dela na području Evrope i šire, ulaže u edukaciju stručnjaka iz ove sfere i pomaže kompanijama iz kulturnog i kreativnog sektora da dobiju finansiranje putem mehanizma finansijske garancije. Svake godine, program MEDIA Kreativna Evropa podržI oko 2.000 evropskih projekata.