MASTERCLASS PROGRAM: CIRCLE Women Doc Accelerator 2021 / Module 1
CIRCLE Masterclass program i ekskluzivni razgovori sa CIRCLE ekspertima realizuju se u saradnji sa CED Media Office Hrvatske, Srbije, Slovenije i Crne Gore. Program 2021 je podržan od strane RE-ACT, Filmskog Centra Crne Gore i HAVC.
Program je otvoren za sve filmske profesionalce i širu publiku uz prethodnu prijavu i biće održan na engleskom jeziku. Prijave za program se vrše putem popunjavanjem formulara na sledećem linku: https://forms.gle/h2ZizQS4WKCmN8se9
CIRCLE Women Doc Accelerator Hrvatskog Audiovizualnog Centra, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada Novog Sada, WEMW Co-Pro Forum, Marche du Film – Cannes Docs, Documentary Association of Europe (DAE)Foundation, EWA Network, Syndicado, Cineuropa, Sekvenca produkcije i Cut Up produkcije.
DODIRNUTI SRCE VAŠE PUBLIKE
8. jun 2021, 17:30 (CET)
Kako komunicirati svoj projekat i sebe
Joana Solecka – strategista za filmski marketing i publicitet (Alphapanda)

Strategista za filmski marketing, društvene mreže i razvoj publike sa velikim iskustvom u radu za filmske producente i institucije kulture. Predavač, mentor i govornik na međunarodnim trening programimaza igrane i dokumentarne filmove poput CIRCLE Women Doc Accelerator, Impakt, Torino Film Lab, Moving Docs i DOC.Incubator. Član Savetnog Odbora DAE – Dokumentarističke Asocijacije Evrope. U periodu 2004-2015. Joana je radila kao Head of PR, Festivals and Sales u okviru Wajda Studio & School u Varšavi (Poljska). Godine 2015. Joana se pridružuje kompaniji Alphapanda, evropskoj agenciji za filmski marketing sa sedištima u Berlinu, Ženevi i Varšavi, osnovanoj 2011. godine. Alphapanda je specijalizovana u razvoju marketinških strategija i implementaciji kampanja za društvene mreže u okviru filmske industrije. Klijenti Alphapanda-e uključuju European Film Awards, Warner Bros, Under the Milky Way, kao i mnoge druge evropske sales agente, distributere, VOD platforme i produkcijske kuće. Kao majka tri kćerke, Joana posebno uživa u radu sa mlađom publikom i pričama koje osnažuju žene. Među recentnijim naslovima, Joana je vodila kampanje za filmove: THE SCARS OF ALI BOULALA (Tribeca ’21), STOP-ZEMLIA (Berlinale ’21), NINJABABY (Berlinale & SXSW ’21), THE WALL OF SHADOWS (Hot Docs ’20), BEWARE OF CHILDREN (Venice ’19), ANOTHER DAY OF LIFE (Cannes ’18).
TAMING THE GARDEN – PUT KA USPEŠNOM DOKUMENTARCU
9. jun 2021, 14:30 (CET)
Od koncepta do distribucije
Salome Jaši, rediteljka (Gruzija)
Aleksandar Govedarica, distributer (Syndicado Film Sales, Kanada)

Projekcija nagrađivanog filma “Taming the Garden” Salome Jaši, uz razgovor sa rediteljkom i distributerom filma.
Može li se uspeh filma planirati od samog početka? Kako istovremeno biti aktivni filmski stvaralac i samohrana majka? Kako prevazići izazove koje nosi rad žene umetnice u dominantno muškom kontekstu?
Sinopsis filma:
Moćan i anoniman muškarac je razvio neobičan hobi. On kupuje vekovima staro drveće od zajednica duž gruzijske obale, od kojih su neka visine čak i do petnaest spratova, i iskopava ih kako bi ih sakupljao u svojoj privatnoj bašti. Kako bi se stabla takvih dimenzija presadila, predeo koji ih okružuje je rastrgan i ljudi koji žive u njima su prisiljeni da se prilagode ovim potezima. Dok film prati ovaj proces, on prikazuje potrebe i vrednosti današnjeg gruzijskog društva i reflektuje se na temu prisilne migracije, gde „iskorenjivanje“ predstavlja više od metafore.
https://tamingthegarden-film.com/en/
Salome Jaši je rođena u Tbilisiju, Gruziji 1981. godine. Prvo je studirala žurnalistiku i nekoliko godina radila kao reporter. U 2005. nagrađena je stipendijom za studiranje dokumentarnog filma na Royal Holloway Univerziteta u Londonu od strane British Council-a.
Salomin film “Taming the Garden” (2021) premijerno je prikazan na Sundance i Berlinale Forumima. Njen film “The Dazzling Light of Sunset” (2016) nagrađen je glavnom nagradom na festivalu Visions du Reel (Regard Neuf Competition), kao i na drugim festivalima poput ZagrebDox, Jihlava IDFF, FIC Valdivia i drugim. Njen raniji film “Bakhmaro” (2011), nastao u koprodukciji sa ma.ja.de. filmproduktion i MDR/Arte, doneo joj je Honorary Mention for a Young Documentary Talent priznanje na DOK Leipzig festivalu, a nagrađen je i Best Central and Eastern European Documentary nagradom na Jihlava IDFF, a nominovana je i za Asia Pacific Screen nagradu, kao i Silver Eye nagradu. Bila je deo Nipkow Scholarship programa u 2017. kao i DAAD Artists-in-Berlin programa u 2020.
PRONAĆI SVOJE “FILMSKO JA”
15. jun 2021, 14:30 (CET)
Subjektivna, jedinstvena i specifična ekspedicija
Diana El Jeiroudi, rediteljka i producentkinja (Sirija/Nemačka)
Diana El Jeiroudi je rediteljka, producentkinja i scenaristkinja iz Sirije, njeni filmovi enkapsuliraju sociopolitičke tenzije i kontradikcije. Poznata je po svojim filmovima Dolls – A Woman from Damascus (2007) i Morning Fears, Night Chants (2012). Njena producentska filmografija uključuje nagrađivani film Silvered Water – Syria Autoportrait O. Mohamad ai W. S. Bedrixan-a (Cannes 2014), kao i film nominovan za nagradu Oskar The Mulberry House Sare Ishaq (IDFA 2013). Njeno delovanje u okviru podrške i razvijanja dokumentarističkog društva i kulture, pogotovo kroz kreiranje DOX Box, prvog dokumentarističkog festivala u Sriji i organizacije za podršku bazirane u Berlinu, donelo joj je različite nagrade, uključujući EDN nagradu, The Katrin Cartlidge nagradu i Srce Sarajeva. Članica je Američke Filmske Akademije, eutsche Filmakademie i Asia-Pasific Screen Academy. Bila je deo nekoliko komiteta i žirija, poput Cannes Film Festival Golden Eye Documentary Award, Sundance Documentary Program, IDFA, AFAC, i APSA Awards. Diana je podržala veliki broj karijera i radila je kao tutor za talente kroz profesionalne trening inicijative i radionice poput DOX BOX, EuroDoc, Ex-Oriente, IDFA i Story Doc.
DEKONSTRUKCIJA PROCESA MONTAŽE
22. jun 2021, 14:30 (CET)
Yael Bitton, montažerka (Francuska/Švajcarska)
Yael Bitton kreira filmove više od 20 godina unazad kao montažer, reditelj, tutor i supervizor scenarija. Trenutno radi kao tutor montaže za DokIncubator i podučava studente na HEAD / Cinéma du Réel u Ženevi. Konsultant je montaže za Rough Cut Service, domaćina Ikke Vehkalahtija. Neki od njenih skorijih radova u okviru montaže su Advocate (r. Philippe Bellaiche & Rachel Leah Jones), Los Fantasmas des Caribe (r. Felipe Monroy), Machines (r. Rahul Jain), The Wonderful Kingdom of Papa Alaev (r. Noam Pinchas i Tal Barda), Muchachas (r. Juliana Fanjul); kao konsultant montaže ili scenarija: The Edge of Democracy (r. Petra Costa), Thy Father’s Chair (Antonio Tibaldi i Alex Lora); kao supervizor scenarija: Lisbon Story (r. Wim Wenders). CIRCLE Women Doc Accelerator 2021 je podržan od strane RE-ACT, Filmskog Centra Crne Gore, HAVC – Hrvatskog Audiovizualnog Centra, Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, Grada Novog Sada, When East Meets West, Marche du Film – Cannes Docs, Documentary Association of Europe (DAE)Foundation, EWA Network, Cineuropa, Sekvenca produkcije i Cut Up produkcije.