MEDIA na 71. Međunarodnom festivalu u Kanu

Ove godine Kreativna Evropa MEDIA organizuje u okviru 71. festivala u Kanu seriju debata i prezentacija na različite teme koje su bitne za razvoj evropske audiovizuelne industrije: međunarodna saradnja i strategije za razvoj publike, finansiranje, koprodukcija, distribucija i razvijanje talenata.

Evropski filmski forum održaće se 14. maja. Glavna trema ovog izdanja foruma biće umrežavanje i saradnja sa ciljem razvoja publike za evropska audiovizuelna dela. Panel diskusija Koprodukcija van Evrope: uloga internacionalnih koprodukcijskih fondova  održaće se 12. maja na Kreativna Evropa MEDIA štandu. Takođe, na istom mestu tokom trajanja festivala svakodnevno će biti organizovane prezentacije uspešnih projekata koji su dobili podršku MEDIA potprograma.

Mariya Gabriel, evropska poverenica za digitalnu ekonomiju i društvo otvoriće Evropski filmski forum. U kontekstu Evropske godine kulturnog nasleđa i strategije Evropske komisije #Digital4Culture, poverenica će učestvovati na okruglom stolu o promociji i pristupu evropskom filmskom nasleđu, a takođe će organizovati ručak-debatu na temu položaja žena u audiovizuelnoj industriji.

Kanski filmski festival –  program

Od 1991. godine MEDIA ulaže u evropsku filmsku industriju. Od tada pa do danas 43 filma koji su kofinansirani od strane MEDIA potprograma osvojili su neku od nagrada festivala u Kanu. Za Palme d’Or ove godine takmiče se 4 filma podržana od strane MEDIA programa:

  1. Dogman (Matteo Garrone, Italija, Francuska)
    MEDIA finansiranje za distribuciju: € 360,000
  2. Girls of the sun/Les filles du soleil (Eva Husson, Francuska, Belgija, Gruzija, Švajcarska)
    MEDIA finansiranje za razvoj: € 60,000
  3. Lazzaro Felice/Happy as Lazzaro (Alice Rohrwacher, Italija, Švajcarska, Francuska, Nemačka)
    MEDIA finansiranje za distribuciju: € 61,151
  4. Zimna Wojna/ Cold War (Pawel Pawlikowski, Poljska, Francuska, Velika Britanija)
    MEDIA finansiranje za razvoj i distribuciju: € 171,839

Out of Competition

  1. The House that Jack Built (Lars Von Trier, Danska, Švedska, Nemačka, Francuska)
    MEDIA podrška za razvoj i produkciju: € 349,051

Special Screenings

  1. The Man who killed Don Quixote (Terry Gilliam, Španija, Velika Britanija, Francuska, Portugal)
    MEDIA finansiranje za distribuciju: € 274,967
  2. Another day of life (Raul De La Fuente & Damian Nenow, Poljska, Španija, Nemačka, Belgija, Mađarska).
    MEDIA finansiranje za razvoj: € 80,000

Un certain Regard

  1. Gräns/ Border (Ali Abbasi, Švedska, Danska)
    MEDIA podrška za razvoj i distribuciju: € 36,674
  2. Die Stropers/ Les moissonneurs (Etienne Kallos, Francuska, Grčka, Južna Afrika)
    MEDIA podrška za distribuciju: € 30,000
  3. Muere, Monstruo, Muere/ Meurs monstre (Alejandro Fadel, Čile Argentina, Francuska)
    MEDIA podrška kroz Internacionalni koprodukcijski fond: € 40,000
  4. Donbass (Sergey Loznitsa, Nemačka)
    MEDIA podrška za razvoj i distribuciju: € 162,811

Cannes Classics

  1. Bergman – A Year in a Life (Jane Magnusson, Švedska)
    MEDIA podrška za razvoj i distribuciju: € 61,440

Semaine de la Critique

  1. Fuga/ Fugue (Agnieszka Smoczynska, Poljska, Češka, Švedska)
    MEDIA podrška za distribuciju: € 12,580
  2. Kona fer í strio/ Woman at war (Benedikt Erlingsson, Irska, Francuska, Danska)
    MEDIA podrška za razvoj i distribuciju: € 103, 220
  3. Nos batailles/ Our struggles (Guillaume Senez, Belgija, Francuska)
    MEDIA podrška za razvoj: € 60,000

Quinzaine des réalisateurs

  1. Pájaros de verano/Birds of Passage (Ciro Guerra & Cristina Gallego, Kolumbija, Danska)
    MEDIA podrška kroz Internacionalni koprodukcijski fond: € 40,000
  2. Samouni Road (Stefano Savona, Francuska, Italija)
    MEDIA podrška za distribuciju: € 54,749
  3. Weldi/Dear Son (Mohamed Ben Attia, Tunis, Belgija, Francuska)
    MEDIA podrška kroz Internacionalni koprodukcijski fond: € 40,000

Drugi MEDIA podržani projekti

Producers on the Move (Kan) i Shooting Stars (Berlinale) su dva vodeća programa Evropske filmske proocije koja su podržana od strane Kreativna Evropa MEDIA potprograma kroz konkurs Pristup marketu. Cilj Producers on the Move jeste povezivanje mladih evropskih producenata iz različitih evropskih zemalja sa potencijalnim koprodukcijskim partnerima, jačanje njihovih mreža i kontakta kao i stvaranje platforme za promociju budućih evropskih filmskih stvaraoca. Shooting Stars promoviše mlade glumce iz cele Evrope što predstavlja bitan korak u izgradnji njihovih internacionalnih karijera.

Kreativna Evropa MEDIA Štand

Kao deo podrške razvoju i distribuciji evropskih audiovizuelnih dela kroz MEDIA štandove na svim važnijim filmskim marketima u Evropi, uključujući i Le Marche du Cannes, MEDIA olakšava pristup tržištu nezavisnim producentima i distributerima koji nude evropska audiovizuelna dela. U Kanu, MEDIA će na svom štandu ugostiti više od 250 audioviizuelnih profesionalaca iz 26 zemalja.

MEDIA događaji u Kanu

MEDIA će u Kanu biti prisutna i putem organizacije tazličitih debata, okruglih stolova i prezentacija.

Više detalja o događajima možete pronaći ovde.

Pobednici EU Film Contest u Kanu

Deset pobednika i pobednica drugog izdanja Evropskog filmskog takmičenja, uključujući i dve osobe iz Srbije biće prisutne u Kanu od 14. do 16. maja. Oni će se sastati sa filmskim profesionalcima, posetiće market i imaće priliku da gledaju flmove u okviru: Semaine de la Critique i Quinzaine des réalisateurs. Takmičenje je organizovano od strane Evropske komisije  sa ciljem promovisanja evropske kulturne raznolikosti. U drugom izdanju takmičenja učestvovalo je 11.445 ljudi.

Više informacija o takmičenju možete pogledati ovde.