Uspesi Srbije u MEDIA potprogramu u 2017.

Ви сте овде: Vi ste ovde: You are here:

Uspesi Srbije u MEDIA potprogramu u 2017.

MEDIA desk Srbija, implementaciono telo potprograma MEDIA Kreativne Evrope, sa zadovoljstvom objavljuje da su korisnici iz Srbije i 2017. godine bili veoma uspešni, te da su kroz svoje projekte uspeli da osiguraju finansijsku podršku ovog evropskog fonda.

Potprogram MEDIA u okviru programa Kreativna Evropa podstiče razvoj evropskog audiovizuelnog i multimedijalnog sektora, dajući podršku: razvoju, distribuciji i promociji evropskih igranih, animiranih i dokumentarnih filmova i televizijskih serija, razvoju i promociji novih medijskih sadržaja, stručnom usavršavanju filmskih profesionalaca, razvoju novih tehnologija i platformi za distribuciju audiovizuelnog sadržaja, filmskim festivalima i razvoju publike.

Od 14 konkursa, Srbija je imala uspešne projekte u okviru 9 otvorenih poziva koji su osigurali podršku za naš audiovizuelni sektor u ukupnom iznosu od 625.703,00 evra.

Na planu razvoja audiovizuelnih projekata, Srbija je imala 5 uspešnih aplikacija. Posebno je značajna činjenica da je produkcijska kuća Art&Popcorn osigurala Slate Funding, te je u okviru jedne projektne aplikacije dobila sredstva u iznosu od 96.000 evra za razvoj 4 projekta (StrahinjaŽiviSrce tame i Putevi vina). Ovo je prva uspešna Slate aplikacija koja dolazi iz Srbije i jedna od retkih u celom regionu imajući u vidu da su u okviru ovog konkursa uglavnom zastupljene zemlje visokog i srednjeg produkcijskog kapaciteta. Pored njih, podršku za razvoj u ukupnom iznosu od 115.000 evra dobile su i kompanije: This and That Productions za film  Mara Mirjane Karanovi, Sense Production za film Leto kad sam naučila da letim Radivoja Andrića, Terirem Produkcija za film Senke Mediterana Ivana Jovića i produkcijska kuća Baš Čelik za razvoj dokumentarnog filma Supernova Vanje Kovačević.

Distributeri iz Srbije osigurali su značajnu podršku i to u okviru automatske podrške (faza reinvestiranja: 113.428). Takođe u fazi generisanja obezbedili su potencijalni fond od 144.951 evra). U okviru selektivne podrške gde je podržana distribucija 21 evropskog filma sa ukupnim iznosom od 110.000 evra.

Podršku za filmske festivale dobio je Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldoks koji je takođe već drugu godinu za redom uspeo da osigura podršku za projekat Beldocs Market (35.000) u okviru konkursa Pristup marketima. Festival Beldoks takođe učestvuje kao partner na još dva evropska projekta koji imaju za cilj razvoj filmske publike.

Jugoslovenska kinoteka partner je na projektu sa još 3 evropske zemlje (Italija, Velika Britanija, Irska) koji se bavi filmskom edukacijom (Film Corner). Kraj projekta planiran je u 2018. godini.

Ukupno 11 bioskopa je u okviru mreže Europa Cinemas osiguralo podršku za promociju evropskog filma u iznosu od 75.775 evra.

MEDIA desk Srbije nastaviće i u 2018. godini da pruža podršku predstavnicima audiovizuelnog sektora kako bi na najbolji mogući način iskoristili učešće Srbije u MEDIA potprogramu.